ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ
«Ενεκά Σου θανατούμεθα όλην την ημέραν, ελογίσθημεν ως πρόβατα σφαγής» (Ρωμ. η΄, 36).
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Η σημερινή Κυριακή συνδυάζει την Ανάσταση φυσικά του Κυρίου με την εορτή των κορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Η εκκλησία μας ξεχώρισε τούτους τους δύο για να εξάρει την προσφορά τους και τις θυσίες τους στον αμπελώνα του Χριστού, χωρίς να παραθεωρεί την αξία και των υπολοίπων, αφού όλοι με όλες τις δυνάμεις τους ρίχθηκαν στην περιπέτεια του Αγ. Ευαγγελίου. Ας προσπαθήσουμε σήμερα να δούμε τους πυλώνες στους οποίους στηρίχθηκε η πνευματική τους προσφορά.
Ο Απόστολος Παύλος γράφει κάπου: «ένεκά Σου θανατούμεθα όλην την ημέραν, ελογίσθημεν ως πρόβατα σφαγής» (Ρωμ. η΄, 36). Ο κόσμος στον οποίο έζησαν τους θεωρούσε «καταδίκους καί αξίους επί θάνατον άγεσθαι». Η διδασκαλία τους προκαλούσε τέτοιες αλλαγές και δονήσεις στην καθημερινότητα καθώς κλόνιζε ισορροπίες, ταρακουνούσε τελματώδεις καταστάσεις, έθιγε παγιωμένα συμφέροντα και ανέτρεπε δεδομένα. Ζούσαν «ως νεκροί» για τον κόσμο και την αμαρτία για αυτό μπόρεσαν να πείσουν με το κήρυγμα τους. Και ζούσαν έτσι γιατί είχαν γνωρίσει την Ανάστασή τους.
ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ
Α) 1ον ΣΤΑΔΙΟΝ : ΚΛΗΣΗ
* Κλήση = ονομάζουμε το κάλεσμα. Δηλαδή την εντολή που παίρνουμε για κάτι συγκεκριμένο. Και οι μαθητές δέχθηκαν κάποια κλήση γι’ αυτό το έργο. Ο Κύριός μας, θυμηθείτε στην λίμνη Γεννησαρέτ, τους κάλεσε σε μία ζωή θυσίας, προσφοράς και αφιερώσεως.
*Εκείνοι ευθύς απαρνούνται τα πάντα και τον ακολουθούν. Ο Χριστός τους προτίμησε για διάφορους λόγους και τους έκρινε κατάλληλους γι’ αυτό το έργο. Δεν πήγαν αυτόκλητοι. Σύνηθες το φαινόμενο άνθρωποι να λαμβάνουν μόνοι τους υψηλές αποστολές υπερτιμώντας τον εαυτό τους με αποτέλεσμα να καταλήγουν σε τραγικά αδιέξοδα.
Β) 2ον ΣΤΑΔΙΟΝ : ΜΑΘΗΤΕΙΑ
* Οι Απόστολοι δεν παρέμειναν στην κλήση (= πρόσκληση) αλλά ξεκίνησαν την μαθητεία. Μαθητεύουν κοντά στον Ιησού γι’ αυτό και τον φωνάζουν Διδάσκαλο. Αυτόν ρωτούσαν, παρακολουθούσαν, αντέγραφαν, παρατηρούσαν, όπως ακριβώς κάνουν οι μαθητές στο σχολείο, έτσι και εκείνοι έκαναν στο δικό τους πνευματικό σχολείο.
* Βλέπουμε στο Άγ. Ευαγγέλιο να ρωτούν τον Κύριό μας για θέματα απλά και σύνθετα. Για να αποκτήσουν γνώση από την άνωθεν γνώση και αυθεντία του Κυρίου! Λίγο πριν το πάθος ο Φίλιππος θα ρωτήσει: «Κύριε που υπάγεις;» (Ανάλυση σχετικά με την επιθυμία του Αποστόλου για «άνωθεν» γνώση).
* Το Άγ. Πνεύμα επισφραγίζει την μαθητεία τους. Τους ολοκληρώνει και τους ετοιμάζει για την μεγάλη Αποστολή. Κανένας Απόστολος δεν έχασε αυτό το στάδιο. Κανένας δεν ήταν αυτοδίδακτος! Όλοι μαθήτευσαν σε Αυτόν! Ακόμη και μετά την φυγή του Κυρίου στους ουρανούς, οι διάδοχοι Του Απόστολοι, φρόντιζαν οι «νεόκοποι» εργάτες του Ευαγγελίου να πατούν ανάλογα σε στέρεες πνευματικές βάσεις.
Γ) 3ον ΣΤΑΔΙΟΝ : ΑΠΟΣΤΟΛΗ
* Και έφτασε η ώρα γι΄αυτό που από καιρό προετοιμάζονταν. Με την εντολή του Αγίου Πνεύματος, την χάρη του Τριαδικού Θεού, βγήκαν στην αποστολή τους, στο εξειδικευμένο έργο τους θα μπορούσαμε να πούμε.
* Αποβάλλουν το δικό τους θέλημα και δέχονται το θέλημα του Κυρίου, όσο και δύσκολο να είναι, μιμούμενοι τον Κύριον ο οποίος «έγινε υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε Σταυρού» (Προς Φιλιπ. 2,8).
* Με καθαρισμένο τον εσωτερικό τους κόσμο γίνονται «αναμεταδότες» της άνωθεν σοφίας, εξαγγέλλουν δηλαδή τον λόγον, τον Αναστάσιμο και σωτήριο του Θεού, τον καθαρό και γνήσιο, τον πλήρη χάριτος πνευματικής.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η εκκλησία του Χριστού δέχθηκε και δέχεται πλήγματα από αυτόκλητους και αυτοδίδακτους «Αποστόλους», οι οποίοι δεν έμαθαν υποταγή δεν μαθήτευσαν και δεν είχαν την άνωθεν ευλογία. «Αντάρτικα» έπαιρναν τον λόγο του Θεού στα χέρια τους καί επιχειρούσαν να τακτοποιήσουν «τα της εκκλησίας» και να ερμηνεύσουν «τα του Θεού», όντας παντελώς αναρμόδιοι. Το αποτέλεσμα; έγιναν «λύκοι βαρείς» (Πραξ. 20,29) και διέσπασαν το ποίμνιο, διέστρεψαν την διδασκαλία της εκκλησίας, διέλυσαν οικογένειες, ενορίες, με λίγα λόγια έγιναν πρόδρομοι του Αντιχρίστου πλανώντας κάθε αφελή...
Γιατί άραγε; Πού λάθεψαν, πού έσφαλαν; Αδελφοί μου, για να γίνεις Απόστολος του Χριστού στην εποχή την παλαιά αλλά καί τωρινή, πρέπει να έχεις μάθει να σιωπάς και έπειτα να κάνεις χρήση του λόγου!